poniedziałek, 10 lutego 2014

ZRAZY WOŁOWE





SKŁADNIKI:

1kg wołowiny zrazowej
ogórki kiszone
boczek wędzony w plastrach
3 cebule
3 ząbki czosnku
musztarda miodowa
sól, pieprz, cebula granulowana
liść laurowy, ziele angielskie
2 łyżki mąki
oliwa do smażenia

Sposób przygotowania:

Wołowinę przed pokrojeniem schłodziłam (pół godziny w zamrażalniku), lepiej się kroi :)
Pokroiłam na pół centymetrowe plastry i rozbiłam. Każdy plaster doprawiłam pieprzem, posmarowałam musztardą i obsypałam granulowaną cebulą, następnie ułożyłam plaster wędzonego boczku i pół ogórka kiszonego.

Zwinęłam ciasno i spięłam wykałaczką. Każdego zraza obtoczyłam w mące i obsmażyłam na rozgrzanej oliwie na patelni. Przed smażeniem na oliwę wrzuciłam 3 całe ząbki czosnku, po 2 minutkach je wyjęłam i przystąpiłam do smażenia zrazów.



Obsmażone zrazy przełożyłam do garnka a na tłuszczy ze smażenia przesmażyłam cebulę do zrumienienia i przełożyłam do garnka dodając zgnieciony przez praskę czosnek, sól, liść laurowy i ziele angielskie. 


Zalałam wodą do wysokości zrazów, przykryłam i dusiłam na małym ogniu ok. 2,5 godziny.
 Woda sama się zredukowała i powstał pyszny sos, którego już nie ma potrzeby zagęszczać.

Podałam z ziemniaczkami i ogórkiem kiszonym, pysznie będą smakowały z kluskami śląskimi :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz