sobota, 1 lutego 2014

PIKANTNE ŻEBERKA





Postanowiłam wypróbować przepis, który podejrzałam w jednym z telewizyjnych programów kulinarnych i mogę się pochwalić, że wyszło zawodowo ;) Chrupiące z wierzchu i rozpływające się w środku, pikantne a zarazem słodkie...

SKŁADNIKI:

1kg żeber w płacie (najlepiej przerośnięte z boczkiem)
Mix przypraw:
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka pieprzu cayenne
2 łyżeczki czosnku granulowanego
2 łyżeczki cebuli granulowanej
1 łyżeczka soli
szczypta pieprzu czarnego
4 łyżeczki cukru brązowego
 2 łyżki oliwy z oliwek

Sposób przygotowania:

Wymieszać wszystkie suche składniki z cukrem włącznie.
Mięso opłukać, osuszyć, nasmarować oliwą i natrzeć mieszanką przypraw. Ja to zrobiłam dzień wcześniej, żeby żeberka przeszły przyprawami.
Przed pieczeniem krótko obsmażyłam na patelni i przełożyłam do naczynia do zapiekania, formę przykryłam folią aluminiową. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150 stopni C ( z termoobiegiem, bez 170 stopni C ) i piekłam 2,5 godziny. Piekłam dłużej i w niskiej temperaturze żeby żeberka były miękkie wręcz rozpadające się.
 Podałam z młodymi ziemniakami i surówką z kiszonej kapusty.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz