sobota, 1 sierpnia 2015

OWOCOWA PIANKA


SKŁADNIKI NA BISZKOPT:

1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 jaja

SKŁADNIKI NA PIANKĘ:

600ml śmietany kremówki ( użyłam 50% )
500g owoców wedle uznania ( ja użyłam letniej mieszanki : maliny, jeżyny, czarna i czerwona porzeczka ) 
1 galaretka z owoców leśnych
1/2 szklanki cukru pudru ( można dać więcej, ja wolę bardziej kwaśne niż słodkie )

Dodatkowo 1 galaretka z owoców leśnych i truskawki.

Sposób przygotowania:
 Biszkopt:
 Oddzielić białka od żółtek, białka ubić z cukrem na sztywną pianę i dodać żółtka, miksować do połączenia. Obie mąki przesiać i wsypać do ubitych jajek, za pomocą łopatki delikatnie wymieszać. Przelać do blaszki ( 24x34 cm ) i  wstawić do nagrzanego piekarnika 170 stopni C i piec 15 minut. 



Pianka:
Galaretkę rozpuścić w 1/2 szklance wrzącej wody. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno, owoce zmiksować blenderem, dodać cukier i wlać przestudzoną galaretkę następnie połączyć delikatnie z ubitą kremówką, można mikserem na najniższych obrotach. Gotową masę przelać na biszkopt ( biszkopt wcześniej nasączyć, ja nasączałam wodą z sokiem z cytryny i cukrem ). Wstawić do lodówki żeby masa stężała.
Użyłam kremówki 50%, przy normalnej ( 36% ) proponuję użyć 1,5 opakowania galaretki.
W musie będą pestki z malin i jeżyn, jak ktoś nie lubi proponuję zamienić owoce na np. truskawki z jagodami albo porostu przetrzeć przez sitko :)


Truskawki umyć, pokroić na połówki, galaretkę przygotować jak na opakowaniu.
Ułożyć truskawki na stężałej piance i zalać galaretką ( użyłam połowy z przygotowanej galaretki, zależało mi na cienkiej warstwie ), wstawić do lodówki do stężenia, najlepiej na na noc.






Smacznego!

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz